5 tips om meer uit uw Facebookpagina te halen

 

Wat kan u uit Facebook halen?

Veel ondernemers hebben een eigen Facebookpagina voor hun bedrijf en doen daar eigenlijk niks mee. Ze hebben deze ooit aangemaakt, maar hebben eigenlijk geen idee wat ze ermee moeten. Klinkt dit voor jou bekend in de oren?

De kans is dan groot dat jij als ondernemer in een vakgebied zit waarbij social media niet zo’n rol lijkt te spelen (Mocht dat echter wel het geval zijn dan moet je echt heel snel actie gaan ondernemen) Toch zou het zonde zijn als je helemaal niks met Facebook zou doen. Het hoeft namelijk helemaal niet veel tijd te kosten en kan je wel degelijk het één en ander opleveren.

In dit artikel krijg je 5 makkelijk toepasbare tips om meer met je Facebookpagina te doen. Met de meeste adviezen kun je zelfs vandaag nog aan de slag.

1. Maak het persoonlijk

Als ondernemer is het belangrijk dat je een band met je klanten weet op te bouwen. Hierdoor geef je jezelf een gezicht en ben je meer dan alleen een onderneming. Mensen doen namelijk liever zaken met een persoon dan een bedrijf.

Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen welke van je producten jouw persoonlijke favoriet is. Hoelang verkoop je dit al? Hoe ben je erbij gekomen? Waarom zou je het mensen aanraden?

Of welke gekke uitvinding of trend er nou weer hip is in jouw vakgebied. Waar kwam je het voor het eerst tegen? Wat vind je er zelf van?

Je vraagt jezelf nu misschien af ‘’zijn er bezoekers die zitten te wachten op deze informatie?’’ Nou, waarschijnlijk meer dan je denkt. Mensen houden van verhalen en al helemaal wanneer ze interesse hebben in je product. Schrijf dus af en toe een korte verhaaltje en trek de aandacht van mensen.

2. Introduceer je team

Een andere manier om meer binding te krijgen met uw klanten is door ze kennis te laten maken met je personeel. Bijvoorbeeld door eens in de zoveel tijd een van de medewerkers introduceren. Bijvoorbeeld door zulke berichten te plaatsen:

‘’Kennen jullie Piet al? Hij staat in de keuken en maakt vandaag de soep van de dag: bospaddenstoelensoep!’’
“Vandaag hebben we Linda tot ons team mogen verwelkomen. Zij gaat de broodafdeling aansturen’’
‘’Van harte gefeliciteerd Piet! Je bent vandaag 50 jaar bij ons in dienst’’

Het liefst met een leuke foto erbij (mits het betreffende personeelslid het daar zelf mee eens is natuurlijk).

Naast dat dit interessant is voor uw bezoekers kunnen ook de persoonsleden dit leuk vinden. Nieuwelingen voelen zich hierdoor extra welkom en ook oudere teamleden krijgen het idee gewaardeerd te worden. De kans is tevens groot dat ze het bericht met familie en vrienden zullen delen, wat voor u weer gratis publiciteit is.

3. Geef tips

Iedereen die geïnteresseerd is in uw product of dienst heeft baat bij wat extra informatie en zal dankbaar zijn als het met ze gedeeld wordt.

U kunt bijvoorbeeld alvast wat kleine dingen verklappen uit het aankomende E-book, tips geven hoe uw shirts het beste gewassen kunnen worden of een recept delen wat met uw mayonaise bereid dient te worden.

Wees niet bang om tips gratis weg te geven. Als uw informatie sterk genoeg is, zullen mensen alleen maar meer geïnteresseerd raken.

4. Plaats aanbiedingen

Waar wordt ieder klant bij van? Aanbiedingen! Zelfs al krijgen ze maar een klein beetje korting, voor hun gevoel moeten ze snel bestellen omdat ze anders teveel betalen.

Mocht u regelmatig aanbiedingen hebben, dan is het raadzaam ze ook op de Facebookpagina te delen. Hierdoor kunt u ze op een makkelijke manier nog eens onder de aandacht brengen.

5. Organiseer winacties

Wat is er nou nog leuker dan korting? Dingen gratis krijgen!

De makkelijkste manier om populair te worden is waarschijnlijk door dingen gratis weg te geven. Niet alleen met tips (zie het puntje hierboven), maar ook met cadeaus. Bijvoorbeeld door een prijsvraag te organiseren waarmee bezoekers wat kunnen winnen. Dit kan een leuk kleinigheidje zijn, maar ook een van uw producten of diensten. Dit is misschien even een investering, maar u krijgt er veel voor terug.

Organiseer bijvoorbeeld een prijsvraag waarbij uw bezoekers een bepaald bericht moeten delen. Hierdoor zal dit bericht zich in een rap tempo verspreiden en krijg u publiciteit door heel het land. Als de prijsvraag is afgelopen kiest u een winnaar welke de prijs toegestuurd gaat krijgen. Het komt vaak voor dat deze persoon een bericht plaatst om u te bedanken, wat meteen weer zal bijdragen aan de geloofwaardigheid van uw bedrijf.

Let op: het is wel belangrijk dat u de prijs ook daadwerkelijk opstuurt. Er zijn bedrijven waarbij dergelijke winacties gewoon oplichterij zijn, maar die vallen vaak al snel door de mand.

Afsluiting

Dit waren slechts 5 simpele tips waarmee u makkelijk aan de slag kunt. Alhoewel het een goed begin is, zijn er nog veel meer mogelijkheden. Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust even contact met ons op. We zijn benieuwd hoe we verder kunnen helpen.

Wat is jouw case?

We vinden het leuk om samen met jou te sparren over de manier waarop wij jouw bedrijf of organisatie vooruit kunnen helpen.

Vraag daarom gerust om vrijblijvend advies.
 

Let’s connect

Volg ons via sociale media. Of stuur gewoon een mail.

Facebook

Instagram

YouTube

Contact

© 2015 - 2018